Pie for breakfast & chocolate nails

8 augustus 2022 - Fort William, Verenigd Koninkrijk

Na nog een laatste mooie wandeling naar de ruige kliffen bij Neist point, een bezoekje aan een plaatselijke wever (waar Babet haar weefkwaliteiten mocht showen😁) en onze eerste (onverwacht geslaagde!!) kennismaking met het gerecht haggis, was het voor ons tijd om the Isle of Skye achter ons te laten. De weergoden waren ons deze laatste ochtend lekker gunstig gezind want met een heerlijk zonnetje konden we de tent droog inpakken 😎 In een nieuw razendsnel record reden wij al om 9:45 uur de camping af!!!!! 🏁 De boot vanaf Skye was helaas al volgeboekt 🥴 dus we verlieten het eiland weer via de brug. Tot gigantische vreugde van Guido die hoe dichter we bij de brug kwamen steeds harder zat te stuiteren op de achterbank. Al snel werd ons duidelijk waarom. Wij naderden de Spar waar Guido op de heenweg een overheerlijke pie steak & gravy had gegeten😂

Na drie uurtjes rijden, kwamen we aan in Fort William, aan de voet van de Ben Nevis, de hoogste berg van het VK. Op een fantastische camping zetten wij voor de laatste keer deze vakantie onze tent op. Big time genieten hier als je vanuit je tent naar buiten kijkt🥰 En ook voor het eerst deze reis voelden we, ondanks dat er ook hier heel veel mensen zijn, rust en ruimte. Wat fijn om de tour door Schotland zo te eindigen🤗

Uitzicht op die prachtige bergen en de wandelaars inspireert uiteraard enorm en dus trokken we gelijk de wandelschoenen aan voor een korte hike langs de Nevis River. Ook maakten sommigen van ons de plaatselijke winkelstraat onveilig 😁 En hoe groot is je blijdschap als je fluoriserend roze nagellak hebt gekocht die bij thuiskomst naar chocola blijkt te ruiken??? Nou in het geval van Babet leidde het tot absolute uitzinnigheid 😂 En ook Guido ging op deze camping dansend door de tent toen hij erachter kwam dat je een pie ook als ontbijt kunt opwarmen🤩

De volgende dag was het voor de meesten van ons rustdag! Een dagje lekker niks doen en relaxen🤗 Voor onze Highlander uiteraard een volstrekt onmogelijke opdracht dus hij vertrok om 7:30 uur, bepakt en bezakt voor de beklimming van de Ben Nevis! De gemiddelde tijdsduur voor deze tocht staat op 7-9 uur, maar, een buurman op de camping liep 'm volgens zijn vrouw in 5 en een half uur. Onze Highlander rook, ondanks dat wij hem op het hart drukte dat het hier niet om een wedstrijd ging, een uitdaging.....😜 We waren dan ook op de een of andere manier niet erg verbaasd toen we hem via de livetrack in minder dan drie uur op de top zagen arriveren🤩 Uiteindelijk rondde meneer de beklimming af in 4,5 uur en konden we gewoon samen lunchen😄

Het laatste staartje van onze reis is begonnen, we gaan er nog even alles uithalen!!😁

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Sylvia:
    12 augustus 2022
    Vonden jullie Haggis lekker😱😳🥴
  2. Meskers Family:
    12 augustus 2022
    Het waren haggis "bonbons" (deegje erom) met een pittig sausje. Was echt wel lekker🤷