Daar komt ie, daar komt ie!!🚂

12 augustus 2022 - Fort William, Verenigd Koninkrijk

Ondanks dat wij op zich geen grote Harry Potter aanhangers zijn, stonden de laatste dagen wel een beetje in het teken van zijn magie 😁 We wandelden (nou klauterden is een betere omschrijving gezien het pad) naar de Steal Falls, waar Harry himself een battle heeft uitgevochten. Een hele mooie tocht en de watervallen waren ook indrukwekkend als je Harry niet hebt gelezen 😉

Die avond openden we vol enthousiasme de website van de Jacobite stoomtrein: "DE Harry Potter trein die over HET viaduct gaat". We waren wel toe aan een dagje in de trein😄 Onze naïviteit bleek geen grenzen te kennen toen wij tot onze grote verbazing ontdekten dat de eerst mogelijke datum dat wij met z'n vieren in die trein konden, eind september was😱 Goed, zoiets moet je kennelijk heel ver van te voren boeken.... Maar, uiteraard zijn wij niet voor één gat te vangen en dus stonden we vroeg op om op tijd bij het uitzichtpunt bij het Glenfinnan viaduct te staan. Dan konden we de trein in elk geval zien en wellicht het iconische plaatje toch nog schieten! Tja.....dat dachten nog vreselijk veel mensen. En dus stonden wij tussen de busladingen en families waarvan sommige zoons wel heel erg op Harry leken,  niet erg coronaproof op een uitzichtpunt van een paar vierkante meter op de toeter van de stoomtrein te wachten! Toen de trein eenmaal arriveerde, ging het allemaal erg snel😝 de trein reed met een rotgang over het viaduct, alle 6000 camera's klikten tegelijk, volwassen mensen duwden elkaar voor het beste uitzicht en in tijd van 5 seconden was de trein weer weg, er volgde applaus🤣 Het was een bijzondere en verrijkende ervaring zullen we maar zeggen 😆

Die middag stapten we op de boot, voor een sealtour. Met de zeer bijzondere zeehondencruise van vorig jaar nog vers in het geheugen, waren de verwachtingen niet al te hoog gespannen😉 Maar dat was (gelukkig😁) onterecht!!!! Want hoewel de sealtour tot wanhoop van onze twee pubers begon met het wachten op een blik op de Harry Potter stoomtrein maar deze keer vanaf het water🤣 bracht hij ons uiteindelijk via prachtige uitzichten en interessante weetjes bij seal Island! Island is wel een ambitieuze naam voor een grote steen die uit het water steekt😝 Maar, over die seals was geen woord gelogen! We kwamen zo dichtbij en konden ze zo heerlijk zien chillen en zwemmen, te leuk🥰

's Avonds trokken dan ook eindelijk de laatste wolken die maar bleven hangen, weg boven de hoogste bergtoppen van ons uitzicht vanuit de tent. Wow!!

Onze laatste "echte" vakantiedag maakten we nog een laatste wandeling. Een hike/gondel combi deze keer. Ideaal voor de leden van ons gezelschap die niet zo van klimmen en dalen houden😉 Met een aanvankelijk ietwat gestresste Raffie aan boord zoefden we in onze gondel de Aonach Mòr op, de 8ste hoogste Britse berg. Met een stralende zon, een blauwe lucht, indrukwekkende vergezichten en een lekkere lunch with a view sloten we ons verblijf in dit prachtige land in stijl af. Niet na nog een flinke lading Schotse zalm op ons bbqtje te hebben geroosterd uiteraard😉

De volgende ochtend moest de tent er dan toch echt aan geloven......en via de grootste (en enorm indrukwekkende) vallei van Schotland, Glencoe, reden we terug naar het hutje in Engeland waar we de eerste twee nachten van onze trip ook sliepen. We zagen de buitentemperatuur onderweg stijgen van 15 graden bij onze tent, tot 33 graden bij het hutje😫 poeh! Dat zijn wij niet meer gewend!!!😂

Wel een goede temperatuur om onze tent nog even te drogen te leggen en dat was wel nodig😊

Wat hebben we genoten! De prachtige natuur. Wat hebben we veel gezien en gedaan. Wat hebben we geluk gehad met het weer. Wat viel het ontzettend mee met de gevreesde overlast van de midges. Wat was de tent zeer geschikt om met elkaar in rond te reizen. En wat is de tijd snel gegaan.....

Tijd om vanavond op de boot te stappen en naar huis te gaan, klaar voor alle nieuwe avonturen die ons daar wachten!!

Heel veel dank voor alle leuke reacties en berichtjes!!!! En tot snel😘

1. Nel Meskers:
    12 augustus 2022
    Wat hebben we genoten van jullie avonturen en foto's. Jammer dat het afgelopen is, maar ook fijn om jullie weer te zien. Nog een goeie terugreis.